Tirsdag 13. mai kl. 19.00 samles
interesserte og medlemmer til statusmøte i Kongsberg
Frikirkegruppe - dinkirke.no. Vi ser på smakebiter fra året som
har gått, gjør opp status og tiden framover. Hvor dette møtet skal
være kommer det mer informasjon om seinere.
Vi oppsummerer året med de
aktiviteter som har foregått (Aksjon
Åsen, Alpha kurs). Ønsker
også å gi litt påfyll av visjonstankene rundt dinkirke.no.
Vi
gjør opp status ifølge de fire
kriteriepunktene vi presentere på tilsvarende møte i
august 2002. Der satte vi mål for hvordan vi skulle måle vekst med
tanke på menighetsdannelse høsten 2003. Det er ennå en stund til høsten
2003, men vi ser mye bra. Alt vi satte oss fore har vi gjennomført,
og Gud gir vekst ved dette.
Det
er laget en enkel statusoppstilling
som sier hvor Frikirkegruppa pr april 2003 står i forhold til de fire
kriteriepunktene.
Hva
er Guds vei videre for Kongsberg Frikirkegruppe - dinkirke.no?
Når
vi skal svare på dette er det viktig å ha klart for seg visjon,
hensikt og verdier. Vi vil arbeide mer med dette framover.
Arbeidsutvalget
arbeider nå med et opplegg for de neste månedene (se
referat fra møte 22/4), der alt Frikirkegruppa gjør skal
prioriteres etter hva som er nødvendig for å være det Gud kaller
oss til akkurat nå.
Frikirkegruppas
leder, Geir Øystein Andersen, har høsten 2002/våren 2003 deltatt på
fire ukers Menighetsplanterskole. I den forbindelse ble det laget en oppgave,
som kan være nyttig bakgrunn for informasjon og utfordring. En særlig
konkret utfordring ligger i punkt m) Skisse til framdrift – sjekk
den!
Menighetens
livssyklus
Det finnes mye
fagstoff og erfaringsmaterale på det å plante menighet. Her
finner du livssyklusen til en reproduserende menighet - en
menighet der disipler gjør disipler, der ledere gjør ledere, der
menigheten gjør ny menighet. Språket i denne illustrasjonen er i fødselstermer,
og - som du vil se - vår menighet er ennå ikke født...
Følg
med – mer info vil følge i tiden fram til 13. mai.
|